Friday, February 8, 2013

believe in yourself

assalamualaikum dan salam jumaat kawan-kawan

haha..fufufuu #skema

hari ni cerita aku pasal believe. setelah aku accident dan secara tidak sengaja telah mengemikkan kereta mak aku juga diharamkan driving. selama 2minggu aku cuti baru sekali aku drive.itu pun sebelum aku accident lah. haha

nak dikatakan cerita, mak aku seorang yang sangat secure. tak boleh itu, tak boleh ini. itu dan ini tak bolehh!!!!.jadi disebabkan aku baik.ahakkxx..jadi aku tidak lah meroyan gila-gila sangat bila tak boleh itu dan ini. cuma protes sikit.hehe

actually aku dah ada lesen dari form 3. dan lesen reta lepas aku abis matrix. so, even au dah ada lesen reta tapi aku lembab sikit nak bwak keta. because mak aku tak bagi. bila aku baru nak start keta(manual). mak aku dah jerit.

"hg buat apa!!!masuk mendang sat gi!!!"

so hangpa rasa cmna? sedey kan. that why aku lembab sikit bab reta.

then dah agak 2tahun aku ada lesen dalam tahun 2012 baru mak aku berani nak bagi aku naik keta (auto) beliau. kerana ada kes emergency. nak tak nak aku kena bawak.hak3.

so, aku ni tak dak lah tere sangat bawak reta nih. "practice make perfect"

tapi asal aku dapat peluang bawak, aku bawak elok2, cermat hg taw. haaaa..

dan semestinya jeles dgn abg bila dia dapat lesen terus bawak reta p subang. padahal aku lah cikgu driving dia.huhu

dan sekarang dia lagi power bawak reta dari aku.

laki kan. dapat kelepasan dan kepercayaan 100%. jadi aku berserah. one day i will buy my own car. local car.not too expensive but cheap enough to cover if i have an accident.ahahahaah.. aku bajet org yg baru beli keta ni dan poyo-poyo dapat keta baru mesti accident punya lah. calaq2 perkara biasa. so i decide to buy the biasa-biasa one. hak3..rojak bahasa.~

ehemm

terlanjur ceria dan cerita pulak.

oke back to the main point.
pagi nih aku macam tak percaya mak suruh hantaq beliau pergi sekolah sekaligus suruh aku pergi market. takut la jugak nak bawak. kang terlanjur cium kereta sesiapa pula. abah siap bagi nasihat panjang sebelum aku drive. haaa nampak tu nampakkkk.. mak abah pun kurang percaya aku bawak. jadi macam mana. of cos la rasa takut sikit. kalu reta aku tak pa.mampus la g kemek mna pon.hak3..

tapi apa aku cakap kat diri?

hg boleh muni. relax relax.

berhati-hati muni

hg boleh punya. simple matter

yakin boleh!yeahhhh. eh over pulak. ahakk



jadi aku selamat parking selamat hantaq mak g sekolah semalamt g market dan siap hai2 kat pakcik ayam tu selamat sampai dan selamat parking depan rumah dengan bangganya. haha

well the main point is if u don't believe yourself siapa lagi kan? no worry less doubt

life is awesome.
make it awesome
even kena marah pun itu perkara biasa.
haha
i'm trying to handle the thing because i know mak abah sayang muni just muni tak tahu la macam mana nak tunjuk.. muni bukan aww awww. ehekk

i want be a great people with simple life

"When you say YES to yourself, the Universe says YES to you. 
When you doubt yourself, the Universe shows you doubt. 
When you ask, am I smart enough or good enough or deserve this or that, the universe asks YOU the same question. 
So what are you going to say to yourself and the universe now? All we see and experience is a mirror of all we think and feel." 
- John Assaraf


see. believe in yourself then people and universe will trust you.

p/s: sedang memperbaiki diri. sedang menghadapi terapi hidup. sedang mencari cinta sejati. eh




No comments:

Post a Comment

ni pon merapu!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...