Friday, December 24, 2010

keklaPis

ni kat cmron.nmpk tu pokok tea.haaaaaaa.
tym smpei sejuk tp bila dh p pnjt bwh sna.perghh ketiak pon basah.
pluh la gak.
gmbaq ni aku wt apa pon xtaw la.haha.adik aku kata aku mcm dinasor atas pokok tea.
wahahahah.tp koOl apa an.walaaaaaaaaaaaaa.hemoh3

aku seorang manusia!!

Branggggg!!!brenggggg!!!!
‘Man,kau tutup tak tingkap kat dapur tu’?
Man lagi?adik kan ada.
Kedengaran bunyi kilat sabung menyabung bagaikan terdapat ultraman dan raksasa kepala tajam sedang bergaduh.
Man masih termenung di hadapan meja tulisnya.
Man!!!kau tutup tak lagi tingkap tu?mak tampau kang!
Yela tengah tutup la ni.segera man memberi jawapan yang sering di berinya bagi mengelakkn leteran turbo makcik peah.
Makcik peah terkenal dengan leteran turbonya brommmmmmmmmmmm.
Macam kat sepang gi tu.
Mengeluh man dengan hembusan kuat bak seladang.
Aishhh kenapalah mak bagi nama man kat aku?
Nama man ni dah mcm sumpahan.
Man taib selalu kena bulu kat sekolah.
Pokai?sapa tak kenal dengan man pokai.duitnya selalu habis dengan judi.
Man laksa.aishh berangan aja nak kawin dengan leha
Man broker.perghhh.hidupnya tak mahu jatuh tapi memang jatuh pun.selalu di kejar orang akibat dari penipuan.
Aku?
man anak mak peah turbo.
Aku POPULAR kerana mak.
Turbo hoho.
Rumah papan itu berbunyi krek krek dek kerana kaki yang berjalan.
Hembusan angin kencang meniup badan man sebesar rangka zombie membuatkan man kedinginan.
Huuuuuuuuuuu macam kat peti ais kedai pak dolah.perghh sejuk sejuk.
Glup glup.man menelan air liur.
Walaupun jarak tingkap di dapur dengan bilik man tidak lah jauh hanya beberapa langkah dan lompat kijang padu tetapi hari ini merupan hari yang membuatkan ianya terasa jauh.
Kalau dilihat tidak dapat di dilihat dengan cermin mata rabun mak peah.
Kalau di kira tidak dapat di hitung dengan kalkulator pak dolah kerana kalkulator pak dolah pun dah kehabisan tenaga berpadu.
Tengkuknya berasa dingin.
Bulu rumanya berdiri tegak seperti sedang member hormat kepada lagu negaraku.
Semakin perlahan gerak gerinya.
Lambaiyan pelepah pisang emas seperti melambai lambai kea rah man.
Bunyi kilat semakin bersuka ria seperti mentertawakan man yang sedang ketakutan itu.
Pranggggggggggggg!!!
Opocot mak kau mulut muncung
Wuahhhhhhhhhhhhh makkkkkkkkkkkkkkkkkkk toyollllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll!!!!!!
Mashaallah apa ni man.kenapa ni anak mak ni??
Apa sudah jadi?
Toyol mak toyol tu!
Kepala botak kepala botak kepala dia botak mak!!
Kepala botak??
A ah mak, dia kepala botak!!huhu
Kepala botak kau kata?
Yaa makkkk kepala dia botak!
Mari tunjuk kat mak mari mari
Tuuuu mak kepala botak tengah makan

Oitttttt
Mak dia jerit tuuu!
Oitt oit apa botak botak ni !!
Aku manusia laa.
Aku manusia laaa.
Bengong punya abang.
Hahahahahahahahahahahaha.
Ke esokan harinya kecoh satu sekolah man kencing dalam seluar gara-gara ternampak kepala botak adiknya yang baru sahaja mencuba trend rambut terbaru zaman moden.

By murnieshakilla merepek kerepek
Moral value : jgn botakkn kepala anda.haha


Saturday, December 11, 2010

xdk keja


ni pkei tudung polis.arghaahaha.xdk keja an duk umh seminggu.
then snap la mata aku ni.kui3.


7hari tsek kenyir

perkara yg xdpt lupa kt ganu

Arghhhhhhhhhhhhhh.ah ah oh pakcik
Pernah dgaq pasal bus yang di driff??
Haa ni nak crita ni.
Pengalaman selama 7 hari di terenganu yang aku x boley lupa sekali
Adalah jeng jeng jeng
Nek bus utem
Hahahaha.
Destinasi ku ke tasek kenyir,mengambil masa lebey kurang 8jam




bus utem
ada ag dua tp xmuat lk nk amik.haha
hbaq mai duk lm bus ni mmg xley bla
tmbh plk ngn jln terengganu yg anggun lgi menwn.hahaha
mmg sempoi la aku dlm bus terumbang ambing bgai di pukul ombak tsunami.




perbualan yang rancak dan bes kdg2 tidak perasan kehadiran bhsa asing ataupon bhsa alien.
haha
ianya bunyi seperti ayam itik kerbau sedang bercakap di dalam stu kemah.
bla bla bla..hahahaha
hhahaha..bla bla bla..
aku pon x phm kdg2 2 bila ckp
mau x nya
sorg ckp perak.demo ateh adoyaii
sorg ckp utgha.ang pasaipa.hemoh3
sorg kelntn kawe selalu senyum sokmo.haha


boley byg??
haha bising la kemah.
dh la kemah senget.biasa tidoq ataih bukit.senget la.hahahaha
lmbt doh update ni.kem tu pon dh seminggu berlalu.
dh lupa .hehe


tp tu la bnda yg betui2 x dpt lupa.hehe



tgk ja la gmbq ni haaaaa.



Tuesday, November 23, 2010

thrgh skype





haha.tym exm skype mmg bess.tnhya sokln ja pon.hg tgk muka aku.aku tgk muka hg.
g pon free.xpyh tutp.hahahaahahah
aku bukn ninja tp tym ni lori smph ngh amik smph.busuk siiotttttttttttttt
aku ttp la idg.haha
pstu ats tu kwn aku.ERNI
gila la sengl.kakaakakakakak
dia nk jd pirate.hahaahA
aku amik la pic dia.hahaah
cOOllllllllllllllllllllll

Sunday, November 21, 2010

bercabang teknologi


I don't want another pretty face
I don't want just anyone to hold
I don't want my love to go to waste 
I want you and your beautiful soul
You're the one I wanna chase 
You're the one I wanna hold
I wont let another minute go to waste 
I want you and your beautiful soul

I know that you are something special 
To you I'd be always faithful
I want to be what you always needed 
Then I hope you'll see the heart in me 

I don't want another pretty face
I don't want just anyone to hold
I don't want my love to go to waste 
I want you and your beautiful soul
You're the one I wanna chase 
You're the one I wanna hold
I wont let another minute go to waste 
I want you and your beautiful soul

Your beautiful soul, yeah
You might need time to think it over
But im just fine moving forward
I'll ease your mind 
If you give me the chance
I will never make you cry c`mon lets try

I don't want another pretty face
I don't want just anyone to hold
I don't want my love to go to waste 
I want you and your beautiful soul
You're the one I wanna chase 
You're the one I wanna hold
I wont let another minute go to waste 
I want you and your beautiful soul

Am I crazy for wanting you
Baby do you think you could want me too 
I don't wanna waste your time
Do you see things the way I do 
I just wanna know if you feel it too
There is nothing left to hide

I don't want another pretty face
I don't want just anyone to hold
I don't want my love to go to waste 
I want you and your beautiful soul
You're the one I wanna chase 
You're the one I wanna hold
I wont let another minute go to waste 
I want you and your beautiful soul

You beautiful soul, yeah


tudiaaaaaaaaaaaaa nak habq mai lyric lagu.kah3
lagu pa xtaw la.aku dgq ja music dia bez an.
sebb tym aku dok sembg bek punya lm hp aku tgk dgq lgu ni ler.
pstu membe pon kta lgu pa ni.bes.bru bes nk sembg
haha.mcm2


pasaipa aku tulis kedah piaw ni.aishhh.tkpa kot nOO.bwuahahahaa


loni rjin la nk taip.
besa la bca buku xmau.
keja dia nk merapu.
kira kira ja aku suka tp tym nk wt lthn.ish3.tok sah crita la.berat dn kebas tgn2.


tgk lyric kt ataih tu tringt kt adik aku.
maria shuhada
dia ni ishhh pengumpul lyric.
nk jd pengubh lyric ka hapa aku pon xtaw
siap salin dlm buku hafai ag.kah3
budak2.biaq p dia nk perabiz buku salin lagu.
abah aku taw abiz la.kah3
mesti abah kata
'hgpa p sekolh nk menyanyi ka buat apa!
buang duit aku bg hngpa beli buku buat merapu!
bek duk rumh msk ncik!'
hahaah.tudia gila grg abh aku
tu pasal suma ank abh suma baik2.
kira jd mnusia la
cnth derdekt.aku la
punya bekkkkk.keh3


apa?xpcya ka?
toksah dok jelez la aku bek :P


haaa tu punya crita.
zmn adik aku dulu2 slin lyric
loni ka xpayah dah.buang masa
hg klik ja nk apa.
just google!
klik.haaaaaaaaaaaaa
tudiaaaaaaaaaaaaa


haha tgk.dont ask.google la!

Saturday, November 20, 2010

pusat



haha.ni kt libry n kali kedua dtg selma 6 buln kt sini.kah3
nk habaq lib dia punya la jauh.lau sakit perut tym pejlnn tu mmg cirit la kt jln.kui3
so aku ni edit xthu la.haha.aku suka men ngn kaler ja.jdila mcm ni.
ni tgh borink ni.bc bnyk sgt buku.kah3

Thursday, November 18, 2010

aku jAtuh cinta

ni nk g test.so test la skit snap.hehe
ni bdk2 kelz aku.girl only.
comey2 belaka.ni aku tngkpnya.
kalu aku ada ag la b+comey.kah3

bekp tersyg.
rock n gila la kelz aku ni.haha.
cOOl.
xsia2 aku tolk twrn elktrik  tym spm dulu.tgk2 dpt blik elktrik.
alhmdulillah.current dihtiku

bpak besaq dewn.test ja pon.tp bess.ley tgk org.haah hobi

xsngka aku dh jtuh cinta sama ini melaka.haha
ingt dok sja ja.terjtuh la plk.oh melaka.i lap u.
hngpa nk taw?
aku syg hngpa wOoo.
mkn terlalu kenyg
tidoq trlampau lena
mndi pula berduyun2 ayaq.hahaaha

Thursday, November 11, 2010

malam itu syok

1st movie

2nd movie

3rd movie
bru nk strt movie
tgh kusyuk


ni adik2 aku yg sengl.haha.pluk mmg bes gila lah.ni ari last day nk blik melaka.
pastu aku dgn berkseh syg ajk depa tgk movie.
nah amik 3 aku bg.
hahahah.
smpei adik ttidoq la
pstu suma ni mai la meyempit tidoq kt blik aku.
aishh rindu nya laaaa..

Sunday, October 24, 2010

aku dan kau

kamichi!!!!!
kamichiiiiiiiiiiiiii!!!deyyy yennadey mutukari kepala ikan!!!
menjerit jerit saiful terlolong lolong seperti orang kaya gila duit kepada maisarah.

apa?kau jerit jerit aku ni?
ingat aku pekak ka?
kau pehal?
aku dah lama tak belasah orang ni?
kemarahan maisarah makin membuak buak seperti membuaknya kuah kacang yang di buat mak minah pagi tadi~

saiful adalah rakan sekelas maisarah yang baru bertukar sekolah dari planet marikh.
kewujudan saiful di dalam hidup maisarah amat menyiksa jiwa raga dan batin nya.
kesesakan dadanya yang tidak dapat di tanggung dek kerana ada saja bunyi bunyi sumbang oleh mulut saiful yang akan keluar oleh krana kulit maisarah yang tidak memberangsangkan iaitu blacky.

saiful juga merupakan seoranh jejaki yang sangat sengal tetapi di antara kesengalan nya di kutub utra dan selatan masih ada para para bidadari meminati saiful.
maisarah terfikir fikir apa yang menarik dekat mamat sengal tuh.huh..
mengeluh maisarah panjang.

malam yang sepi
kedengaran bunyi katak katak jalanan yang sedang mempres kereta kuda dan moto cikai masing masing
preng preng preng!!!!!!
arghhhhhhhhhhhhhhh
korg ni tak reti diam ke?aku nak berjiwang di waktu malam ni haaa!!
berkata saiful dengan semangat yg membara
prenggg!!!!
"bongok! yang kau meh termenung dan nk jiwang kt tempt kitorg nak lawan ni pehal??
pegi jauh jauh r.aku sepak kang",kata salah seorang katak katak itu
hehehe sori bro wa lupa..ahak

mimpi dan angan angan saiful bersambung semula di rumah apabila dia berhajat meneruskan perjuangan untuk berjiwang sebentar
terimbas peristiwa yang mencengkam jiwanya
jelingan mata maisarah pada petang kelmarin di sekolah membuatkan dia terpaku
aisemennnnn
cantek pandagn mata maisarah
terpesorok terpaku terpahat kejap dan ketat di dalam hatiku walopon mata maisarah bagaikan mahu tersembur keluar
ahak
arghhhhh aku tak tahan
renungan matamu membuatkan aku berdebar debar
renungan matamu membuatkan aku ingin melihatmu tanpa kerdipan
renungan matamu membunuhku
renungan matamu mencairkan seluruh jiwa dan batinku
arghhhhhhhhhhh makkkkkkkk
tidak dapat ku tahan
hati ini bergelodak gelodek
mak pul nak kawennnnnnnnnnnnn!!!
akhirnya saiful terlena di dalam pelukan bantal busuk dan angan angan kepada kekasih hati nya yang baru berputik dan berkembang bertepuk sebelah tangan.

selamat pagi sayanggggggggggggggggggggggg!!!!!cakkkkkkkkkkkkkk
opocot mak kau!!fuh fuh fuh..gila ke ape ko saiful.
hehe..sarah ouh maisarah aku dah jatuh jantung dengan kau laa
ko nak kwen ngan aku tak?
ouh maisarah
tom hey hamtu pagel hey
curi curi cup key cup key..
ngeeee
bwuhhaHAhaah bongok la kau pul
ko demam ke?
ke kau nak kena penampau aku?
oUh maisarah aku rela di tampau oleh kau.tampau la sayang .tampau la tampau.ahak
yuksssss..pegi sana aishhhhhhhhh
sekarang tiba pula gilirn maisrah
terimbs kata kata dan dialog antara bangku dan meja pagi tadi
dia bagaikan meja dan saiful bagaikn bngku
yang datang ingin meneman meja yg kesepian
meneman agar ada tuan yang akan menulis dan study di ats meja
dan bngku peneman setia bersama meja
kemisterian melanda apabila melihat saiful beberapa sejak mejak ini sering kali bersikap romantik tahap gaban
diam tidak diam maisarah sedang cair bersama kelalaian fitrah hati wanita
kini mimpinya sering bermimpikn saiful yang ingin memasuk meminang
ada suatu hari maisarah terjerit jerit sehingga menyedarkan ahli ahli rumah yang ketidoran
arghhhhhh saiful nak masuk meminang
wiiiiiiiiii x sabar nak kwen ..wahak
apatah pula mimpi dan ngigau an maisarah di rakam oleh adik nya, badi.
Dan di tayg semula seperti crita2 pnggung sabtu mutusamy
malunya bukn keplng lagi.
kepalang pon tidak malu semalu maisarah
wahhh besar betul kemaluan ..arghhhhhhhhhhh


maisarah sedang mengusap ngusap perutnya
apakah ini dinamakna cinta
abang ouh abang
meh la makan ni
ye sayang abang datang
eh eh perut sayng bergerak gerak laa
asalamualaikum anak papa
apa khabar?
ari ni mama masak kari pap pap pa riapapa
ha elok tu suka sgt crita tamil
t anak kuar nk tgk tamil la dh
ngomel maisarah comel kepada saiful suami tercinta
saiful tersenyum sambil rakus menelan karipap tanpa kunyah (tamak ni)

terjalin kasih sayang yang tidak terduga antara saiful dan maisrah

THE END

moral value .: jangn selalu mengusik ngusik t tersngkut..HAHahaHhaahahahahHhahaahhHaaaaaa

xdak keja cri kerja, tgh boring taip taip..kah3..apakha??otokeeeeeeee otaaaAakkkkkkkk

Saturday, October 16, 2010

seketul dan dua ketul dan berketul2 pict

pujangga kata berbuih buih belon

nama saya papa.papa jahat.haha~

kesejukan yang menyelubungi diri takkala terpaksa menggantikan turn kak sumathi menjaga siber pagi pagi memang membawa seribu keluhan kering
kesejukan ini juga membuatkan gigi susu dan gigi garham bercamtum tanpa khabar berita dari sungai tasik taiping
bunyinya tuk tak tuk tak
dasyatnya bukan kepalang
bersila la aku di atas kerusi biru hak milik kolej kediaman utem bunga raya ini.
sambil memenung memandang buku biru yang sengal kerana tiada orang o9 suma hantu bungkus pagi ni.

orang kata
kalu duduk sorang sorang dalam bilik sejuk nanti ada benda yang di selubungi ~~~
seperti misteri nusantara yang mencari kuasa turbo kekuatan padu angin kus kus..
tapi
mak kata
keduukan badan dan jiwa yang sepi seorang diri di dalam bilik sejuk boleh membuatkan otak berfungsi sebagaimana jiwa bercakap dengan otak
otak pula mula bercakap dengan perut
erghhh lapaq bebenor..ahak
tengok mak aku bijak tak??
bijak macam aku
kah3

bila bercakap pasal mak
aku mula sebak
seseorang yang mengandungkan
hUUu bukan senang nak bawak aku dalam perut tu
berapa kilo
perghhh tidak nampak kelondehan pulak tu
masih mantap
orang mengandung nampak sexy (bukan aku kata.orang lelaki kata) haha
hebat sungguh ALLAH swt

hargai lah ibu anda~

air mata berlinangan berjujuran banjir
bila
teringat dan terfikir bnyak sungguh aku maen nih
kawen la senang~bwuHHAhahaa
terfikir
sepanjang 1 sem di utem apa yang aku buat?
apa yang anda buat ha?
hah??
kamu!!!!
yess kamu yang membaca ni!!!
ya la kamu
xcya lak org kta kt dia..haha
ha jawab kat aku
apa kamu buat???
adakah test anda sngt bgus?
adakah carry mark anda menjamin mendpt pointer yang boleh mengembangkan hidung hidung anda dan rakan rakan anda???


jadi apakh tindakan anda???
adakah bermenung menunggu wahyu?
atau adakah sekadar mengepos kan post post kononnya rajin stdy di fb??
hahahaA
adakah meraung raung nanti bila mendapat pointer?
atau pon adakah buat bodo ja sebab bapak terlalu kaya macam roti kaya??
alahai la dunia~

buangkan sikap malasmu
buangkan sikap terukmu
buangkan sikap siakap
buangkan kesengalanmu
kenapa perlu buang ??

1.exam dah dekat
2.kalu pointer sikit cm na nk kembng idung2 anda
3.sikap buruk mmg kena buang
eh x dpt pikir dah..pikir la sendiri..hahaha

ouh student matrix

kenpa terasa matrix begitu senag hidup dri di uni??
kalu di fikirkan dan di buat kajian 

matrix vs uni

matrix 
rush gila lah
dlam seminggu kena abizkan sekurang kurangnya 2 chpter
jadual dri pg smpai petang
rehat sejam sja
ari ari ada keja
tuto,kuiz,dah sewaktu dengannya
ok murni sya mahu kamu buat ni dan bentang
'kih kih kih'
kedengaran suara suara sumbang ketawa picing lari
muka berkerut macam dah tua 50 thun
masuk kelas lain
'ok sya nak suma hantaq ni.buat dri sini smpai sini'
'alaaaaaaa puan alaaaaaaaaaaa..bnyk nya..'
'amboi,,buat buat..ngada kmu..sya tampaq sat g'
kata puan dengan nada bengisnya..haha
pastu bila ari sabtu bukannya duk senang
pasti ada ja 
'oit munu trun ah stdy ngn kami'
stdy pa wey??kimia aku xmau ,math tkpa.haha'
'adeyh x termunth ka?wt kimia r'
uh xmau trun ah!!!
'oit turun aku belsh gk'
hehe ok 
dri pgi wt ltihn kejadhnya smpai tgh ari
wktu kuliah kalu ada free xpernh nya biaq lopong
pasti akan berkampung di meja lect
mis ni cm na??
OOO ni ni??
ni plk??
oit bnyk tnya bgi r can aku lk!!!
uishhh sabaq ah
tgk betapa famous lect kt mtrix
bila ptg mula la game game yg membuatkan sengal sengal badan
tu suma nak kumpul markah koko
weyh futsal jom
weyh ragbi jom
weyh bola tampq jom
pastu bila balik bilik yang ats langit tuh
tidak kesampain =..=
exam
chapter yang menpunya lebih kurang 13-16-17 setiap subjek


universiti
kelz yang sikit di ikuti selang seli jam rehat kan badan agar terkumpul lemak2 degil
belajaq 1 chptr mengmbil masa lebey kurg sebulan
keje yang sikit
ditambah asngmnt yang dihntaq mengikut tarikh2 yng lma walupon soalan nya hnyalh sejemput cuma seprti kueh jemput2
kadang2 beljaq 15 min pastu buat kuiz 15 min
ok kelz tamat..ahhahaha
ptg?
di penuhi masa dgn tidoq or fb
ari minggu?
bc buku apo or komik2 yg dapt menggilakan jiwa
tidak rush
rush hnya bila mengejar bus utem sengal
exam hnya lah msuk 5 chter tuk stiap subjek


conclusion
BANDINGKAN HARGA KAMI MATRIX VS UNIVERS
haha
kenapa di mtrix walupon sengal ubi thp cicak mati tapi masih boley score dengan bngga tahap ubi lembut sedap
dan kenapa di universiti tidak sengal sgt tp sakit badan ja kenpa x boley score???

azam ouh azam~~
jiwa ouh jiwa~~
hati ouh hati~~
otaAAAkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk~~



















Friday, October 8, 2010

perbincangn makhluk tua

hantu A : woit jongket, ko nk g mn tu?

hantu B : pehal ko ni,woit wooit aku

hantu A : meh r sni,lepak2 sma gua. gua tgh panas ni

hantu B : mende la ko ek..kita mmg la panas.msuk api neraka..BWUAhaahaha..(ketawa jongket ke ats saudra       nya dn dirinya sendiri)
tu la ko tym pk iman tu suruh ko msuk islam ko g lari menggilai ngilai..aishhh..

hantu A : kuanq jaqqqq..mcm la ko tak lari..huh..lu bikin gua ag panas der

hantu B. : wahhh relex relex.ha ko cite la aku setia mnedengr bgai pungguk rindukn daku mengilai

hantu A : cam ni, ko thu apartmnt bunga raya tu?student student utem la duduk.

hantu B : aaa ah ..thu thu..asal?aku suka tmpt tu..bnyk awek awek cun der..bwuhaaha

hantu A :....T.T..apala ko ni..tidak disiplin lngsung..yg g ushr uhsr buat ape..kita ada misi menakutkn..

hantu B :..ye la bos..dah cite ah

bermula la pengceritaan yg panas hati luruh dri hantu A..A for ayam utem

kau thu B ari tuh aku g la kcau budk ni,sekejap bilik dia gelp sekejp bilik dia terng.mcm aku lalu belkg dia ah.
lps tuh dia berpling tgk aku.
aku nyorok la..hahaa
pastu dia buat xtaw.boley plk dia main facebook..
aku cukup benci dgn facebook

hantu B : wey ko ktuk fb..aku tacink der..aku suka chtg ngn org lm fb..i fell hero..hak3

hantu A

hmpeh la ko,ni aku smbung
lps tuh aku kcau ag bg dia serm.boley plk dia angkt laptop dia smbil nynyi kuat2 duk dpn.pstu dia gelk.aku plk asa seram der.sengal punya budak

pastu ada ari lain aku main ats katil dia..
dia x tido g waktu tuh
sbb kn dia pent
ko thu dia boley kta,
"aku tgh ngntuk ni,len kali la ko kcau aku ek hantu'
lps tu dia tidoq dgn slmber smbil pgg tgn membe dia
ada ka ptot

sengal punya bdak

hantu B.: dah tu ko g la kcau bdak bru

hntu A : a ah kan ..budk yg sengal x boley aku kcau..t dia ngort aku lk..mn aku nk letk ank bini aku di rumha..

hantu B : haaa taw pon..ok la beb.aku nk blik g bli ikn di psr..dadaaaaaaaaaaaaaaa

hantu A : bereh2..t kita lpk g..chow kit road..zussss




Tuesday, October 5, 2010

number yg cantek

hari semakin senja,
hari semakin tua,
hari juga semakin dekat dengan peperiksaan yang akn dilalui oleh umat manusia
kepala semakin lama semakin botak
aku mulai risau tnpa tindakan bijak seprti tindakan bijak simpan wang di bank
test semakin dekat
namun aku hnya men test mata dan otak dengan bende pe pe nth
nak dapat skrg or dpt nanti?
nak sush sekrg or sush nanti
kemenangan itu tidak datang dengan mudah ouh muni
kesenangan itu tidak dapat di gapai hnya dengan angan angan muni
bangunlah jiwaku
bangunlah semangtku
akan ku gemgam bara api
agar menadi satu letupan yang mengergarkan jiwa ibu bapa ku
bukn jiwa duka
ttpi jiwa suka
adakah akan aku berjaya jika dengan hnya kata kata hikmah?
lagi 2 hari test math
akan ku pastikan dpt full mark or slh skit sudah la
huhu
test math ari tuh bnyk slh kt mtricse
wahhh aku benci mtrices dri mtrix ag
kena hafal step
huhu
aku bru nk serious?
bilakah akan selalu serious?

bngunlah murnie shakilla binti shidan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
kau pemalaz
tapi aku tahu kau ada kerajinn yg di bendung
ahak

trimbas tzkirah abh di dlm kreta otw blik dri mkn d luaq
tazkirah 1
jangan duk merayau rayau sangt
abah nak ang bljaq elok2
ang nk beljaq ka nk suka?
ang tuh jauh dri sini
kalu jdi apa apa bukn senang
abah taw ang ni pemlaz bc buku
rajin rajin sikit
t nk keja pa lau mlz
abang tkpa,dia dh ada masa depn

tazkirah 2
mak dgn slmber menutup radio yang kedengrn seperti tidk kedengrn lagi dsebbkn suara tazkirah abah
adik2 aku dh gelak
abang pulak diam
aku?
heeee ya abh
yaaa abah
haa muni taw

tuh duk sna kwan plih sikit
jgn duk kwn bukn2
jgn duk ikut laki2
lau depa bg duit tuh,haa tu ada la tuh
dgq dak abh ckp apa?
hmm dgqqq laa abah
abah taw ang duk suka2 duk ramah sgt
tp jga sikt naa
jgn duk rmah2 sgt


tazkirah 3
perckpn di dlm phn
helo abah
abah wt pa?
x wat pa r,bru blik keja
haa duit ada?
dah guna ptptn?
ermmmm duit?
arrr nk bg bg ler..hehe
haaa duit simpn elok2 jgn duk guna merapu2
ang bli apa?
mkn tuh sikit suda
ni mkn merapu2
t thun len kena duk luaq plk
xdak duit hbaq
untuk menukar topic perbincgn
aku crita la kt abah pasal suksis
ahhaahaha
abah suka betui kalu ank dia ada pngkt dlm tentera
huhu
muni xpyh ambik engrg lah
abiz t amik polis trus
laa muni xmau laa..huhu
xpa laterjamin..
haa laaaa tgk dulu
td muni menembk
ha best dak?
haaa rancak sembng
seb bek kedit free..hak3
besa la aku kedek skit..hehe

moral value :
arrr aku pon xtaw
apa yg aku taw
aku pon xtaw
huHahhaaa
apa yg abh pesan

  • jgn kwn bukn2
  • jg diri
  • beljaq elok2
yg pasti tzkirh senantiasa di tlingaku~
sngupkh aku tidk stdy ?
sngupkh aku sonok ?
apakah aku ini?
ah asa bersalah..
wuaaaaaaaaaaaa abah nak tazkirah lagi!!

Sunday, October 3, 2010

tiada tajuk

ianya bermula dengan...
slurpppp slurpppp aish sedapnya ayaq ni,sejuk,putih,bersih lagi sucu sesuci MURNIE.
aku menyedut air watercOOler yang disediakn oleh fakulti ku FKE.
alangkah sonoknye rya jika rumh ada watercOOler nih.tak payah mak nk buat ayaq,lagi bess kalu yang boleyh bak msuk duit.
wahhhhh kaya2..erk otak bisnes + saham..haha

weyh muni ko mai sini jap
ko tgk ni
haaa??tgk pa?
kerut muka aku,tgh syok sedut ayaq depa pnggil plk dh,bukn nya ayaq ni ada kt rumh,free lk tuh..wakakaka
mai ja la
setapak setapak kaki ku melngkah
pa dia??
tgk la tu?
laa xmau ah
padia nya??
arghhhhhhhhhhhhh di tolk tolk
wuarghhhhhhhhhhhh
muah muha muha muah muah muahhahahahaha
aku ditolk ditpi sudut
stersa seperti siput sedut tgh melekt di pipi ku
seperti juga kedengran bunyi org mkn siput sedut..slurppp2..
haaaaa mcm tu la asa
bhgia mkn siput sedut?
sedap..
aku siput sedut?
hhahaha..
aku di cium oleh semua dk kelz ku
terkejut dn tidk disngka.
aku xmndi la pg tuh..hahahahhHahah
wakakakakakakKka
hngpa cium aku??nh amik..hhahaHA..tu menjdi rhsia..hemoh3
tenq to all my clzzmte
^_^


**************************

lin lin oOO la lin
bngun la
nur hazlin
nur hazlin!
bngun cyg..i cium kang.
haha
tu la tiap2 pagi keadaan nk pegi suksis
pagi yang dingin menyapa tubuhku takkala shbt shbt ku lena di ulit mimpi indah
tatkala itu juga burung berkicauan
erkk ada ka brung kt bunga nih??haha


ok awk,meh depn
aish pa pkcik nih.jri dia mcm tunjuk kt aku jah
aishh wt bodo..lalalalaala
ha kmu mai sini
sya??
yaaa
alamakk..adeyhhh

pasai pa aku baris duk depn?
sebb yg lain penakut..hahaha
msi nk cita
bila nak baris ja.
squad 2010 ni ppuan akn jd mcm itik.suma sling tolk2 ikut blkg
xmau duk dpn sekali
hahaha
aku asa nk gelk,nk terkentut pon ada..hehe

ok ya kamu
kmu cakap baris baris sedia
sya ckp?
ya
membe yg lain dah gelk gelk tgk aku
ya lah dh muka aku kerut mcm fasha snda..lalalala..hehe
sya sebut nih?
ha sebut ja la..asihh
hehe..
baris barisssssssssssssssssssss sedia!
pap pap..
hehe
alamk plik lk asa
xpernh kawad xpernh bg arhn,jdi jakun..kah3
eh eh depa iokut aku kta..HUAhahAhahaha
ok awk lari ikut sama
adehhh
so pusing2 la ipk bpe round nth
semput bgaikn semut yg tamak nak angkt epal
semput tuhh

senaman
ok skrg kmu pumping
1
yearghhh
2
yearghhhahaahah
3
hahah
weyh xnek dah
pup
trus meniarp ats tar
hahahaaA

dri kanan kira!!
1 2 3 4 5 ..................semangat betui
20..bunyi suara wanita yang lemah gemalai bagai menahan sesuatu
ahahaha
aku dh gelk
goyang2
21 ah slow plk laagi mcm x mkn..ni ka suksis??haha
22 smbil thn gelk suara perlhn tpi msih jelaz
aku 23 tidk dpt meneruskn perjuangn menyebut
smbil tutop mulut gellk..kih3
ketua mentikn no ku
ahhaha
errr 2 3 hahhHAhahaha
sebutn dlm ketwa
seb bek x kena mrh
adeyhh
asa mcm nak guling guling gelak..
HAUahAHahah

ah ah auhhhh
sakit perut
nmpknya smpai sini sja
eh eh dpt msg plk
jg siber ag??
wuaaa terbntut nk buang hajat
hehehe
dAaaa blog~

Sunday, September 26, 2010

i love u mak

ptg yang tenang~
kesunyian yang menyelubungi diri tnpa suara mak
tanpa suara bising yang emamnggil manggil aku
terdetik hati seketika apabila membe ku berkta :

waaaaaaa aku tak pernah peluk mak aku..
aku rindu la mak aku~

hah!!!biaq betui?
ang xpernh pluk mak ang?
hmmm sedehnya
dri kata katanya ingin menyalhkn org lain kerna ktanya dia sulong dan tidk pernh dmnjakn
tapi itulh suratnnya
mungkin ada crita disebaliknya
aku hnya berkata kata dgnnya
let u decide wht u want honey

laaaa gnz gnz aku dri ang aku pluk gk mak aku
uhhuHU
lau mak kita x peluk kita
biarlah kita anak yg pluk dia
salurkan kseh syg mu
hmm
mak 
kau ibarat nyawaku
kau ratuku

perbezzaan kseh syg mu antra abg dan aku

weh ang xyh la tunggu mak ang pluk ang
p ja la pluk,bukn sush pon
aku bg conth
aku ngn abang aku

bila abg blik rumh or blik stdy
mak la yng akn dulu pluk abg
se ert ert yg mungkin
sprti ank nya sudh merntau berdekd lmanya dan bru pulg di medn perg
aku cemburu
krna mak tidk memelukku
so,buat ape ang nk tunggu mak ang pluk ang
so,mcm aku,aku yg pluk mak aku.
pa kira
dia mak aku
aku pluk mak erat2 seprti akn ku pergi ke medn selera
ahak
akn ku peluk mak smpai semput2
ertku kemas
ku cium tgn mu mak smpai berbunyi
muahhhhhhhhhhhh
haha!!!
mak xnk pluk muni dulu eaaa
tkpa let me hug u.
yearghhhhhhh
aku mseh merasai syg dia padaku
jadi jelezku pda abg tiada lagi kerna
mak msih syg aku seprti mak syg ang
yeaaa ^^

mak
anugerah yang tidak ternilai

suara mak masih terngiang ngiang semalam
aku telepon mak semalam
mak wt pa?
mkn pa?
seperti biasa lwk bodoh ku bersama mak
ahak
ada shja nsiht mak akn berkumndg
akan ku dengr teliti walopon dlm gelk tawa
ha ha ya ya hala taw taw
taw taw!!!tmpaq bru taw!!
jg diri elok2!!
jgn duk merayau2!!
dgq dak!!
yaaaa..hehe
ha mak kedit muni..arghhhhhhhhhhhhh..hehe
ckp psl kedit
aku sush nk call org sebb
aku xkan call org kalu:

aku tak call mak aku
aku tak call abah aku
aku tak call abag aku

so kalu 3 org ni aku tak call lagi
so org lain jgn harp aku nk call
hehe
sebenqnya aku kedek ja..
kah3

last word i said
ok la mak
kedit nk abiz
haa assalamualaikum
arghhh mak!! mak!!
i miss u
apadia?
i miss u
hehe
bye

aku mnja dlm kekerasan
aku mnja dlm kegtln
aku mnja dlm suara yg kasar
tp aku sgt syg mak

mak aku seorg yg:
baik
cpt mnges
cpr merjuk
sgt sensitif
akn ikut kemahuan ank dia
suka msk
happy gol lucky
sgt rmai kwn
rmai suka mak sbb dia friendly
suka bergaya
mcm datin ^^
sgt sensitif dgn ank2
arghhh
tenson lau tgk mak nges
nk taw cra aku pjuk mak?
hehe
let it b scrt

aku plg suka bila :

bila mak balik kerja
ayt pertama mak
kakak mn??
muni mn muni??
eheheheh
wahhhhh
aku rasa di syngi
apa yang aku suka buat bila aku blik cuti 
aku suka menyorok di mn2 sja
agar mak aku trcri2 aku

asalamualaikum...
waalaikummusalam..
aku sedg berada di blkg tmpt sidai sejadah smbil membuat isyarat dekt adik
menndakn diam
hah adik,kakak mna??
adik diam dn tersengeh2 mcm siput busuk
aku angkt jri letk di mulut shhhhhh
maya , muni mana?
mak mseh mencri aku
biasala yng ada kt rumh hnya aku dan 2 adik
abg sush dpt cuti
so aku kt rumh bekrja sebgai suri rumh lif
bila suma pegi sekolh
aku kebosnn sorg2

aku msih meliht kelibt mak mencri2 aku
bergegr gegr tmpt sidai bju kerana aku gelak meliht mak
mak semakin menghampiri kubuku
ketawa ku yg dithn2 tnpa suara diiringi dgn gegaran badan
hah!!!ek eleh nk nyorok konon
bdn besaq menyork blkg nih
hahahahhahaha
mak gelk2 besaq punya
akhrnya terkantoi
suma dh gelk kt aku
aku hnya gelk 
kerna aku rsa bhgia
^_^

mak
you're undefined
never b replce by anythg or any1 in the world
i love u 
more than u know
i miss u
more thn u believe
i i i i i i i
just want to say

u r my bidadari~



morning

morning
morning is so gentle
isolation from the black day
the oxygen flow smoothly in my heart
open my eyes to see the world

morning is one of the greatest give
the black book to close 
and the sunshine will appear
the brain make i strongly smarter
it is unforgettable scenes
it full with flower

morning is tired
it start a new busy day
the traffic jam, not silent
the sound of stomach make i wonder
with what should i fill
the day not static, sometimes happy and sometimes nope

morning
peaceful, but not all the day

by murnie shakilla shidan

Saturday, September 25, 2010

sehari

srhhhhhhhhh srhhhhhhh srhhhh
air shower kedengaran menandakan bilik air sedang digunakan
kepenatan yang di alami bukan kepalang sebarang kenyalang
kerana kepenatan di alami adalah dari dari sumber fitrah seorang wanita
kitaran wanita yang di alami oleh ku pada hari ini di tambah pula dengan sehari bersama suksis memng memenatkan
aku masih termenung di dalam bilik air
bukan kerana ingin membuat hajat tapi terfikir fikir ape kejadahnya aku buat hari ini
kesngalan badan masih terasa
sakit pinggang mula menyerang pabila kitaran wanita berputar putar
arghhhhhhhHH..
seperti mahunya cabut pingg ku yang langsing umpama seorg yang belum pergi ke london weight mngemnt..
rasanya sprti mahu shja tidor di bilik air yang sejuk lagi bess
namun apakn daya
nanti housemte nk membuang hajt menjerit jerit memmnggil ku dengn nada kecemsn
hAaaaaaa bdn yng busuk bau hape henth terasa nyamn
terkeng pula sewktu balik td dengn hnya menjdi pemboncng d belkg
slh seorg mat moto ini merempit
prushhhhhhhhhhhh!!!
arghhhh bju dn seluaq ku basah..
hHahah
aku dan rkn rempit  terbahak bahak ketawa kerna separuh sebelh basah
yang bes mamt tu ahli suksis..
haaaaaaaa aku senyum kt dia dgn kta arggghh bash ni..
tersengeh sengeh mcm kerg busuk smbil mengerutkn mulut mucungnya itu
ahakk..eeee ingt comey ah tuh..hmpeh bsh aku..huh

********************

kawad

aku?
tiada pengalamn di dlm unit beruniform
yang aku taw arbiter!!!
touch move!!
dri kiri ke knn tungging!!!
haaa ni x taw..
jd suatu yg mslh bila nk kwd..
aku terpinga pinga
haa apa ni haaaa
T.T

************

ouh blog..
ingin ku luah hati ku padamu
ouh blog
ingin ku smpaikn perasaanku
ouh blog
kau tmpt ku merapu
ouh blog
ingin ku belai mu syg
ouh blog
ingin ku luah msa bersmamu bbrapa ketika
ouh blog
nmun crita ku hnya seketika dan tidk merapu bnyk
kerna 
ouh blog
aku sgt pent
segala lwk bodo pgi td hilng 
knp?
ouh blog
kerana aku dlm kitrn wanita
dan aku tiada mOod
dan
ouh blog
aku rindu mak aku

*****************

ouh blog
ingn ku tmpalkn bbrpa gmbr2 agr tersemt indh kngn bersmamu








Saturday, September 18, 2010

tentang siapa ni?

lalalalaalalalalalalalalaalalalalalalalalaalalalalalalalaalalalalalalalallaalalalalalalalalallala
lalaalalalalllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
aaaaaaaaaaaaaaaaaaallllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllaaaaaaaa
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaalllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllaaaaaaaaaaaaaaa
aaaaaaaaaaalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalaalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalala
llalalaalalalalalalalaalalalalalllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaalalalaalal
lalaalalalalalalalalalalalalalalla
lalalalaalalalalalalalalalalalalalalalalalaalalala
lalalaalalalalalalal
haha..
kegembiraan yang membuak buak setelah abah memberi jam baru.
aku seperti kera..erk kera x comey..seperti lintah mendapat bunga.
boley anda bayangkan bagaimna linth mendapt bunga?
pasti terkodek2 sebb linth xder tgn nk memegang bunga.
begitulah jua perasaanku apabila abah balik dengan seutas jam tangan casio.

wahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!trima kseh abah..haha..menari nari aku
abah hnya tersenyum.
pertama kali aku mendapat sesuatu dari abah,mksudku pemberian yang selain dri keperluan yang perlu.

hmmm nk describe pasal abah
abah seorg yang
displin dengan anak anak
tiada yang di mnjakan
tidak boleh gedik gedik
jangan buat abah marah
abah yang garang
tapi sangat syg kpd familynya
walupon sgt sush nk nmpk
aku jah boleyh nmpk
sbb aku ank abh..
ahahah

huh!hg p la mintk kt abah,ang kan anak abah..
kata abg seperti jelez..huHahaa

aku terfikir sejenak walaupon tidak seberapa jenak..
aku ank abah ka?suma org kta aku ank abah.
ank abh pon ank abh laa :P

maybe sebb aku suka sembg ngn abah
maybe jgk sebb aku suka melwk ngn abah
maybe gak aku cpt dgar cakap abah
maybe gak aku suka tolg abah buat keja lelaki
maybe gak aku yg selalu ada dekt rumh

maybe?

jam tgn baru pemberian abah akan tersemat indah
akan aku pakai menandakan aku berjaya membuat abah beli sesuatu untuk aku
sesuatu penghargaan
sebab!!!
abah aku seorang yang save
senang cerita dan pemahaman yang lebih baik
abah aku seorang yang kedekut
sebab tu kot aku kedek!
haha

kenapa aku kata jam itu seperti penghargaan?
kenapa aku kata jam itu seperti pingat?

kerana abah hnya akan memberi seutas jam tangan kepada anknya yang sngt abah bngGa
mungkin selama aku hidup ni tidak cukup membnggakn jika dibndingkn dengan abang
apa yng aku ada?

mungkin tidak cukup membnggakan dengan

  • hnya mendapt matemtik terbaik sekolh rendah
  • hoki dan chess prngkt ngeri sekolh rendh
  • pngwas a.k.a pnggns setiausha rendh
  • mendpt tempt pertma sehingga empat sepnjang aku bersekolah di sekolh menngh
  • ranking dkm kelz rncgn khas walupon aku bukn rncgn khas
  • chess perngkt negeri
  • penolg ketua pngwas perpustakaan
  • mendpt subjek favrte rmai iaitu ADD MATH dlm SPM A1
  • almost setiap kuiz math di mtrix full mark
  • i ply rgbi.futsal,
  • and setiap exm mtrix math pasti A
  • then physiC and math sgt baik = A. tapi kimia tetttt C
  • so result aku pon tait2 ayam
hmm mmg sikit..huhu
sebb aku bukn seorg yang fanatik terhadap sesuatu jadi beginilah kerja aku buat suka hngt2 taik ayam mcm kt rumh aku.
panas kalau trpijak,busuk bila dah kering.tapi aku masih wangi ibarat maya karim
so aku tidak pernah menerima seberapa anugerah atau pujian.
aku hnya menerima kritikan
tapi aku coll sebb aku mmg coll
mungkin juga sebb akademik aku tidak bersungguh sungguh jika di bndingkn dgn abg

pencapaian abang
  • full A sekolh rendah
  • ketua pngwas sekolh
  • plyg all..haha ngek toi..tamak
  • pmr full A
  • penolg ketua pngws lelaki sekolh
  • terbaik pmr
  • terbaik upsr
  • terbaik subje pe nth aku lupa
  • main apa nth bnyk sgt kt sekolh
  • kelz rncangn khas
  • tapi chess dia klh..huhahaah
  • lnjut peljrn d MTD
  • no need to support
  • suma kerjaan
  • sekolh sna aku xtaw sebb xdekt dah
  • plkn = ketua segala suma2 lah
  • SPM dia down but still ok
  • then UPNM or AIRFORCE ?
  • so skrg AIRFORCE dia tolk UPNM
  • lagilah xpyh cita
  • selalu bagi duit duit duit kt parnt
  • so dia blum keje dh berbkti
nk cita pnjg pasl abg..
dia sgtlh baik..

jadi?
mybe aku dapt pingt dri abah sangtlh lambat
sebab setelh di listkan
abang punya la bnyk
so dia dpt dah dua jam sepnjg hidup ni..ahak
aku baru 1..T.T
so i want more..haha
dapatkah??

abah yang sya syg walopon kedekut..ahakz


abang yang sya syg walopon hitam..ahahahah

Friday, September 17, 2010

syg kmu

dodol yang dicincang tidak akn putus itulah peribahasa yang sering kali dilupai budak budak zaman sekarang..ahak
ini gmbar yang di ambil masa cuti sem1 matrikulasi..lama dah tu..
aku menjumpai khazanah ni di dalam mari adik
trus aku ambil dan masukkan aduan di dalam lappyku
ahak..
tidak lama lagi akan meningglkan rumhku tiada tp rumah mak syurgaku.
so blog ni x msuk virus kot.so simpn la khazanh kt sini
:)


oh abang

NAMA SAYA MAIZA SHAREENA BINTI SHIDAN.
 SAYA TERSANGATLAH COMEL DAN MONTEL

NAMA ABANG SAYA MAT CAMEN.BILA DIA BALIK CUTI,DIA SELALU KELUAR JALAN2 DAN MALAM BARU BALIK RUMAH.SAMPAI X DAK MASA NAK SEMBANG NGAN  ABANG.DIA X MAU DH JALAN2 NGAN KAMI.DIA JLN NGAN KWN2 DIA SAJA.MUNGKIN DIA MALU NK JLN NGAN KAMI DAH.MAKLUM LA DIA DH BESAR PANJANG.AJAK P RAYA NGAN KAMI PUN DIA X MAU DH.DIA LEBIH SUKA BERMESRA NGAN KWN2.TEMAN TAPI MESRA LA KOT. X PA LAAAA....ZAMAN DH BERUBAHHHHHH...............

SAMPAI SAAT INI AKU MASIH  RINDU UTK BERMESRA NGAN ABANG AKU .
O ANGIN MALAMMMM................................................

************************************

cerpen ini seperti anda bc di tulis oleh maiza,adikku yang darjah 3 dan bersekolah rendah di sekolah aku dulu.
sekolah kebangsaan sungai setar,tidak jauh cuma ambil masa 5 minit.
luck if sekolah dekat sebb boleh p sekolah lmbt.
aku mmg suka p sekolh lmbt.sebb menguji kekuatan kaki ku merempit dgn basikal,menguji adakah aku boleh mencipta nma dipersada dunia berlumba basikal.itula cita cita ku dulu.
aku menjumpai cerpen ini di dalam laptop abangku,yang tersemat indah bertajuk oh abang.
sekali baca macam sedeh dua kali baca aku mula terfikir dan tersenyum.kerana ini adalah luahan seorang ibu.
yess!!!!ini luahan seorang ibu.
what do you thinking about?
jagalah perasaan ibumu,dan dia meluahkan perasaan dengan menaip..haha
just like me,eh i just like her.hahaha
apa perasaan mak terhadap muni?
adakah kerisauan yang membuak seperti risau mu terhadap abang yang mulai membesar.
yang sudah mulai mengorak langkah kealam yang disebut kayangan,
yang sudah kurang bermain main dengan adik adiknya.
abang sudah besar.

ni pon merapu!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...