Friday, September 17, 2010

oh abang

NAMA SAYA MAIZA SHAREENA BINTI SHIDAN.
 SAYA TERSANGATLAH COMEL DAN MONTEL

NAMA ABANG SAYA MAT CAMEN.BILA DIA BALIK CUTI,DIA SELALU KELUAR JALAN2 DAN MALAM BARU BALIK RUMAH.SAMPAI X DAK MASA NAK SEMBANG NGAN  ABANG.DIA X MAU DH JALAN2 NGAN KAMI.DIA JLN NGAN KWN2 DIA SAJA.MUNGKIN DIA MALU NK JLN NGAN KAMI DAH.MAKLUM LA DIA DH BESAR PANJANG.AJAK P RAYA NGAN KAMI PUN DIA X MAU DH.DIA LEBIH SUKA BERMESRA NGAN KWN2.TEMAN TAPI MESRA LA KOT. X PA LAAAA....ZAMAN DH BERUBAHHHHHH...............

SAMPAI SAAT INI AKU MASIH  RINDU UTK BERMESRA NGAN ABANG AKU .
O ANGIN MALAMMMM................................................

************************************

cerpen ini seperti anda bc di tulis oleh maiza,adikku yang darjah 3 dan bersekolah rendah di sekolah aku dulu.
sekolah kebangsaan sungai setar,tidak jauh cuma ambil masa 5 minit.
luck if sekolah dekat sebb boleh p sekolah lmbt.
aku mmg suka p sekolh lmbt.sebb menguji kekuatan kaki ku merempit dgn basikal,menguji adakah aku boleh mencipta nma dipersada dunia berlumba basikal.itula cita cita ku dulu.
aku menjumpai cerpen ini di dalam laptop abangku,yang tersemat indah bertajuk oh abang.
sekali baca macam sedeh dua kali baca aku mula terfikir dan tersenyum.kerana ini adalah luahan seorang ibu.
yess!!!!ini luahan seorang ibu.
what do you thinking about?
jagalah perasaan ibumu,dan dia meluahkan perasaan dengan menaip..haha
just like me,eh i just like her.hahaha
apa perasaan mak terhadap muni?
adakah kerisauan yang membuak seperti risau mu terhadap abang yang mulai membesar.
yang sudah mulai mengorak langkah kealam yang disebut kayangan,
yang sudah kurang bermain main dengan adik adiknya.
abang sudah besar.

No comments:

Post a Comment

ni pon merapu!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...